Vsebina košare

Kontakt

TISKARNA

prodaja@birografikabori.si
PON - PET: od 08:00 do 16:00
01 47 20 460
Dunajska cesta 48

KOPIRNICI

kopirnica@birografikabori.si
PON - PET: od 07:00 do 19:00
SOB in NED: ZAPRTO
01 47 20 440
Dunajska cesta 48
info.dunajska105@birografikabori.si
PON - PET: od 08:00 do 15:45
SOB in NED: ZAPRTO
01 56 59 130
Dunajska cesta 105

UPRAVA

info@birografikabori.si
PON - PET: od 08:00 do 16:00
01 47 20 410
Linhartova cesta 1
Informacije podjetja

Kaj vse vpliva na ceno pri tisku tiskovin?

september, 13. 09. 2024

Kaj vse vpliva na ceno pri tisku tiskovin?

Pri načrtovanju promocijskih kampanj se vedno pojavi ključno vprašanje: "Koliko bo to stalo?". Odgovor nanj je odvisen od številnih dejavnikov, ki morda na prvi pogled niso tako očitni. Cena tiska je namreč tesno povezana s končnim učinkom, ki ga želimo doseči.

Pri tiskovinah, kot so plakati, vizitke, brošure in katalogi, na ceno poleg količine vplivajo tudi številni drugi dejavniki, ki ne prispevajo zgolj k lepšemu videzu, temveč hkrati igrajo pomembno vlogo pri ustvarjanju prvega vtisa in oblikovanju zaznane vrednosti vašega izdelka ali storitve v očeh strank.

Zato je ključno razumeti, da vizualni vtis, ki ga pustijo tiskani promocijski materiali, močno vpliva na to, kako bodo vašo blagovno znamko, izdelke ali storitve dojemali obstoječi in potencialni kupci.

Da bi lažje razumeli, kaj vse vpliva na ceno tiskovin in kako vam to lahko pomaga pri snovanju promocijskih kampanj, smo za vas pripravili seznam najpomembnejših dejavnikov, ki oblikujejo ceno:

 

Količina naročila

Največji dejavnik pri oblikovanju cene je velikost naklade. Večje naročilo običajno pomeni nižjo ceno na enoto, saj tiskarne delujejo po principu ekonomije obsega. Stroški priprave za tisk so pogosto fiksni, kar pomeni, da bo priprava tiskarske plošče ali stroja enaka, ne glede na to, ali gre za tisk 100 ali 1000 izvodov. Pri večjih količinah se fiksni stroški enakomerno porazdelijo, kar posledično zniža ceno na kos.

Praktičen primer: Če naročite 5000 vizitk, bo cena na kos nižja kot pri naročilu 100 vizitk, zato, ker so stroški priprave v obeh primerih skoraj enaki. Manjša naročila pa imajo prav zato višjo ceno na enoto.

 

 

Vrsta papirja in gramatura

Izbira papirja je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na ceno. Osnovni 90 g/m2 papir je cenejši od papirja višjih gramatur ali papirjev s strukturo. Gramatura, ki označuje težo papirja v g/m2  igra ključno vlogo. Višja gramatura pomeni kakovostnejši in težji papir, ki je posledično tudi dražji. Z višjo gramaturo izberemo tudi debelejši in manj prosojen papir in s tem kvalitetnejši izgled tiskovine.

 

Barvni tisk ali črno-beli tisk

Cena tiska se precej poveča, ko preidemo iz črno-belega tiska na barvni tisk. Uporaba več barv zahteva dodatne barvne enote na tiskarskem stroju, večjo natančnost pri ujemanju odtenkov in bolj kompleksno pripravo. Še večja razlika se pojavi, če potrebujete natančno določene in skladne barvne tone, ki omogočajo točno ujemanje odtenkov.

POMEMBNO: Čeprav različne barvne tehnike zvišajo ceno, zagotavljajo doslednost barv med različnimi serijami tiska. Na primer, pri tiskanju korporativnih logotipov, kjer je ključno, da se barve ujemajo na vseh tiskovinah, je izbira skladnih barvnih tehnik zelo pomembna.

 

 

Tehnika tiska

Čeprav poznamo različne vrste tiska, sta digitalni in ofsetni tisk najpogostejša. Vsaka tehnika je namenjena specifičnemu rezultatu in ima pri določenih ciljih različne cenovne prednosti. Digitalni tisk je običajno ugodnejša izbira za manjša naročila, saj omogoča hitro prilagoditev brez velikih stroškov priprave in takojšnjo dodelavo. Idealen je za tiskanje vizitk v manjših nakladah ali za personalizacijo posameznih tiskovin. Pri večjih nakladah pa je ofsetni tisk veliko bolj ekonomičen, saj omogoča natančnejši barvni nadzor in boljšo ponovljivost pri večjih količinah.

 

Dodelava

Dodatne obdelave, kot so plastifikacija, mat ali sijajni premaz, zlatotisk, UV lakiranje ali izsek, omogočajo, da tiskovine izstopajo in pridobijo dodaten vizualni učinek. Te dodelave so estetsko privlačne in vplivajo na zaznano vrednost vaših obstoječih in potencialnih strank, vendar pa so zaradi obdelave običajno dražje od osnovnih možnosti tiska.

 

Čas izdelave

Če potrebujete tiskovine v zelo kratkem roku, boste verjetno morali plačati dodatne stroške za hitri tisk. Tiskarna mora v takšnem primeru prilagoditi svoj proizvodni urnik, kar posledično lahko pomeni delo čez čas ali preskakovanje običajnih procesov, ki zagotavljajo pravočasen tisk vaših tiskovin. Če pa imate bolj prilagodljiv rok izdelave, pa lahko običajni proces izdelave zmanjša stroške.

 

Priprava datotek

Slaba priprava datotek za tiskanje povzroči dodatno delo in stroške, saj tiskarna potrebuje več časa za vse prilagoditve in popravke. V slabo pripravo datotek v tiskarni štejemo napačno pripravljene datoteke za tisk, ki nam jih posredujejo stranke, kar se kaže v dimenzijah poslanih materialov, slabe ločljivosti slik ali nepravilne barvne nastavitve.

 

Oblikovanje in svetovanje

Če nimate lastnega grafičnega oblikovalca ali potrebujete pomoč pri oblikovanju tiskovin, boste morali računati na dodatne stroške za svetovanje. Čeprav le nekaj tiskarn ponuja oblikovalske storitve ali svetovanje, vam v Birografiki BORI zagotavljamo celoten servis, ki bo ustvaril popolno tiskovino. Tako boste s pravilno grafično pripravo lahko znižali stroške pri izdelavi in povečali učinkovitost svojih kampanj.

 

Ko naročate tiskovine, je pomembno razumeti vse dejavnike, ki vplivajo na ceno. Z jasnim razumevanjem potreb vašega projekta in dobro komunikacijo s tiskarno lahko optimizirate stroške in dobite najboljše rezultate. Naj gre za izbiro papirja, količino ali dodatne obdelave – vsaka odločitev ima svoj vpliv na končno ceno.

 

Zato pretehtajte vse možnosti in se odločite za tisto, kar bo najbolje ustrezalo vašim potrebam in proračunu.
V kolikor pa potrebujete kakršnokoli pomoč, pa se obrnite na nas tukaj.

 

Od klika do izdelka

Enostavno do želenega izdelka s spletno trgovino BIROGRAFIKA BORI d.o.o.